Acabo d'obrir

Página 4 de 7. Precedente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Re: Acabo d'obrir

Mensaje por Roser Caminals el Mar Mayo 12, 2015 7:19 pm

El quartet d'Alexandria, de Lawrence Durrell. Meditacions sobre els grans temes, una ciutat corrupta i atraient molt ben recreada i un estil magnific.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Raviel el Vie Mayo 08, 2015 12:35 pm

"La vida lenta", de Josep Pla, un dietari descarnat i hipnotizador.
Raviel
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Jue Mayo 07, 2015 3:27 pm

La veu de la sirena, l'ultima de Carme Riera.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Dom Mayo 03, 2015 5:03 am

turmix escribió:
Raviel escribió:No sé que em passa! Últimament no m'agrada res...! Aquest "Atles furtiu" és entretingut per l'ambientació en el món dels cartògrafs jueus mallorquins, però a nivell de trama, estil i recursos narratius... no voldria molestar ningú però em sembla un "folletín".

Saps què pot ser que et passi, Raviel? Que un s´acostuma a llegir literatura de qualitat, amb uns recursos narratius i estilístics de 10, i quan troba un 6, no queda satisfet.  Passa el mateix amb els vins, els caves,...i altres coses a la vida (aquí cadascú que ompli el "gap").  En certa manera, és conseqüència lògica de les tries prèvies i del gaudi que se n´ha obtingut...és allò que quan un s´acostuma al caviar...

La Turmix ha posat el dit a la llaga. L'Atles furtiu te els seus valors pero tambe te una vessant de fulleto, com diu el Raviel. A mi em sembla un bon llibre pero no un gran llibre. L'habit de la lectura selecta treu el gust per la resta.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Crazy Janey el Sáb Mayo 02, 2015 2:23 pm

Com que no "tancava", feia molt que no obria. Tot just he obert Martha Quest de Doris Lessing. És la primera novel·la de la sèrie (no traduïda al català, pel que he llegit a la viquipèdia) "Children of Violence". Feia molt que no llegia Lessing i en tinc moltes ganes. Pel que fa a la trama, ja us ho explicaré, però qualitat literària se'n desprèn des de la primera línia.

Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Miér Abr 29, 2015 12:11 pm

Raviel escribió:No sé que em passa! Últimament no m'agrada res...! Aquest "Atles furtiu" és entretingut per l'ambientació en el món dels cartògrafs jueus mallorquins, però a nivell de trama, estil i recursos narratius... no voldria molestar ningú però em sembla un "folletín".

Saps què pot ser que et passi, Raviel? Que un s´acostuma a llegir literatura de qualitat, amb uns recursos narratius i estilístics de 10, i quan troba un 6, no queda satisfet.  Passa el mateix amb els vins, els caves,...i altres coses a la vida (aquí cadascú que ompli el "gap").  En certa manera, és conseqüència lògica de les tries prèvies i del gaudi que se n´ha obtingut...és allò que quan un s´acostuma al caviar...

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Raviel el Miér Abr 29, 2015 11:56 am

Roser Caminals escribió:
Raviel escribió:He just començat ara les primeres pàgines de l'"Atles furtiu" d'Alfred Bosch. A algú li va agradar?

Em va agradar. Vaig convidar l'Alfred Bosch a la meva universitat I amb els estudiants vam llegir el llibre en castella--jo l'havia llegit en catala. L'ambientacio historica I la faceta visionaria del llibre entorn a la cartografia son fascinants. La historia d'amor es una mica mes convencional. De conjunt, pero, bona lectura.

No sé que em passa! Últimament no m'agrada res...! Aquest "Atles furtiu" és entretingut per l'ambientació en el món dels cartògrafs jueus mallorquins, però a nivell de trama, estil i recursos narratius... no voldria molestar ningú però em sembla un "folletín".
Raviel
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Miér Abr 29, 2015 11:50 am

Acabo d´obrir el meu primer "Harry Hole": "El lleopard" de Jo Nesbo. Ja sé que començo la casa per la teulada, però m´atreia tant que no me n´he pogut estar quan el vaig veure a la biblio...  Com que m´agrada molt, no descarto començar bé la saga com vaig fer amb les novel·les de Henning Mankell sobre l´inspector Wallander.

De moment, descobrint alhora un assassinat i els protagonistes. Estil directe i àgil. Una gran novel·la negra, crec....

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Roser Caminals el Jue Abr 23, 2015 7:45 pm

He comencat En la pell de l'altre, de Maria Barbal, que acaba de fer una gira pels EUA. De moment, mante l'interes i te una prosa forta, fluida.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Jue Abr 23, 2015 7:41 pm

Raviel escribió:He just començat ara les primeres pàgines de l'"Atles furtiu" d'Alfred Bosch. A algú li va agradar?

Em va agradar. Vaig convidar l'Alfred Bosch a la meva universitat I amb els estudiants vam llegir el llibre en castella--jo l'havia llegit en catala. L'ambientacio historica I la faceta visionaria del llibre entorn a la cartografia son fascinants. La historia d'amor es una mica mes convencional. De conjunt, pero, bona lectura.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Margalida el Miér Abr 22, 2015 9:56 pm

La peixera de Maiol de Gràcia Clotet.

Margalida
Novell
Novell

Mensaje por Margalida el Lun Abr 20, 2015 9:32 pm

A mi me va encantar. Tot i que fa molt de temps que el vaig llegir. Ho dic perquè els gustos canvien amb els temp i no l'he rellegida. En tenc un bon record.

Margalida
Novell
Novell

Mensaje por Plaerdemavida el Lun Abr 20, 2015 7:22 pm

Entretingut, L'atles furtiu, sí, però no em va entusiasmar.

Estic devorant el darrer Màrkaris, Fins aquí hem arribat. L'energia amb què l'he agafat em tranquil·litza : portava una temporada que no m'enganxava res...

Al seu costat m'espera el nou Camilleri, Un filo de luz.
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Lun Abr 20, 2015 4:57 pm

Raviel, crec recordar que sí que em va agradar força! Me'l va deixar una amiga just quan va sortir i el vaig gaudir...però fa tants anys i el meu "gust" literari ha canviat tant, però sobretot, el meu record d´aquells anys és una mica nebulós, que no sóc capaç de dir si te l´aconsellaria o no. En tot cas, sent de l´Alfred Bosch, almenys una estona entretinguda la passaràs!

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Raviel el Lun Abr 20, 2015 3:16 pm

He just començat ara les primeres pàgines de l'"Atles furtiu" d'Alfred Bosch. A algú li va agradar?
Raviel
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Vie Abr 17, 2015 12:08 pm

Aracel·li, és cert, que la Sílvia Soler sap tenir-te pendent dels personatges de les seves novel·les. Més que explicar una història, explica uns personatges, bocins de vida. M´ha agradat molt "Un any i mig". M´ha enganxat pel que explicava i sobretot per com ho feia: amb petits detalls quotidians acaba dibuixant personatges que s´interrelacionen (germans i pares) i s´influeixen i es condicionen...Tot en un to vital i amb una quotidianitat amb la qual de vegades t´identifiques. Molt recomanable!

Avui enceto "L'àguila negra" de Joan Carreras. L´autor m´agrada molt. Veurem què tal la novel·la!

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Plaerdemavida el Miér Abr 15, 2015 7:10 pm

M'alegro molt que t'hagi agradat "Els amants d'Hiroshima", Aracel·li.

Darrerament no m'acabo de centrar en un llibre : els agafo i els deixo, els torno a agafar... Per veure si m'enganxo i tiro endavant, he agafat El secreto de Aurora Floyd, de Mary Elizabeth Braddon. Intriga victoriana. Si ni així tiro, començaré a preocupar-me...
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Aracel-li el Miér Abr 15, 2015 1:36 pm

Va se obrir i no parar amb "Vestido de novia" d'en Pierre Lamaire.

Dissabte vaig obrir "Els amats d'Hiroshima" molt recomanat per Plaedemavida, amb tota la raó, i ja l'he acabat.  M'ha agradat molt. 

Turmix el tinc a punt el de la Silvia Soler. Sense ser una gran autora, a mi en fa passar bones estones amb les seves històries.

Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Miér Abr 15, 2015 11:21 am

Porto unes 50 pàgines d´"Un any i mig" de Sílvia Soler. De moment m´agrada. Està presentant personatges (uns pares a la seixantena i els seus quatre fills voltant la trentena) i també els seus conflictes i caràcters. Té aquell gust pels petits detalls que a mi m´agrada tant. En fi, de moment prou bé!

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Lota el Lun Mar 09, 2015 10:12 am

Aniversari, d'Alba Sabaté. Premi Marian Vayreda 2013. Primeres pàgines i promet. Em temo, però, que no és pròpiament una comèdia...
Lota
Novell
Novell

Mensaje por Plaerdemavida el Dom Feb 22, 2015 4:49 pm

Estic una mica mandrosa... d'escriure, no de llegir. Aquests dies he estat amb un thriller de La cua de palla, Persecució, de Richard Unekis. Ja en parlo on pertoca.

Acabo de començar Alguns anys després, memòries de Jorge Wagensberg. Ja us diré què, de moment m'agrada.
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por ossos el Sáb Feb 21, 2015 6:30 pm

Gelidenc escribió:
Roser Caminals escribió:
gioconda escribió:
Roser Caminals escribió:
Gelidenc escribió:Just acabo de començar Tiempo de silencio de Luis Martín-Santos, el llibre que sembla que va revolucionar l'estètica de la narrativa castellana de mitjans del segle XX. De moment m'està agradant força, això sí, s'hi de posar tot l'enteniment, és força complicat de seguir...

Fa anys que la vaig llegir i em va impressionar. Encara tinc grabat el mon dessolat que recrea.

D'obligada lectura a secundària, em va tocar fer-la dos cops, tinc la impressió que no el vaig copsar. Han passat anys i encara tinc malsons amb els ratolins.

Em sembla prematur llegir-la a secundaria. Es lectura per a universitaris.

Encara no he dit res perquè em falta tot just un sospir, aquest cap de setmana l'enllesteixo amb calma. Llegeixo molt cada dia (visca la RENFE!) tanmateix aquesta novel·la, Tiempo de silencio, m'està fent suar sang... gairebé podria dir que l'estic llegint rellegint-la Shocked  (per arribar a un mínim de comprensió i profunditat, és de difícil lectura, molt complexa). I ja tinc la sensació que una rerelectura és necessària affraid. Així doncs, Roser, tens tota la raó...
Aquest ès el motiu que molts joves no llegeixin, mala elecció de lectures per part del professorat
ossos
Novell
Novell

Mensaje por Gelidenc el Sáb Feb 21, 2015 1:12 pm

Roser Caminals escribió:
gioconda escribió:
Roser Caminals escribió:
Gelidenc escribió:Just acabo de començar Tiempo de silencio de Luis Martín-Santos, el llibre que sembla que va revolucionar l'estètica de la narrativa castellana de mitjans del segle XX. De moment m'està agradant força, això sí, s'hi de posar tot l'enteniment, és força complicat de seguir...

Fa anys que la vaig llegir i em va impressionar. Encara tinc grabat el mon dessolat que recrea.

D'obligada lectura a secundària, em va tocar fer-la dos cops, tinc la impressió que no el vaig copsar. Han passat anys i encara tinc malsons amb els ratolins.

Encara no he dit res perquè em falta tot just un sospir, aquest cap de setmana l'enllesteixo amb calma. Llegeixo molt cada dia (visca la RENFE!) tanmateix aquesta novel·la, Tiempo de silencio, m'està fent suar sang... gairebé podria dir que l'estic llegint rellegint-la Shocked  (per arribar a un mínim de comprensió i profunditat, és de difícil lectura, molt complexa). I ja tinc la sensació que una rerelectura és necessària affraid. Així doncs, Roser, tens tota la raó...
Gelidenc
Novell
Novell

http://classicsmoderns.blogspot.com

Mensaje por Aracel-li el Sáb Feb 21, 2015 8:14 am

Ahir la meva jove va deixar-me  "La última conferencia del escritor Hugo Mendoza" d'en Joaquín Camps .

La novel-la comença amb una trama un pèl enrevessada, inclou misteri, amor, desamor, denúncia....
però haig de dir que ahir, estrenant el meu reco lector, vaig llegir-me 261 pàgines. Es clar que no és un text complicat ni molt menys.

Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Vie Feb 20, 2015 10:57 pm

gioconda escribió:
Roser Caminals escribió:

Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Página 4 de 7. Precedente  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba