Què tens a la tauleta?

Página 1 de 8. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Ir abajo

Re: Què tens a la tauleta?

Mensaje por Plaerdemavida el Miér Jul 13, 2016 7:31 pm

Vaig anar a la biblioteca dilluns, sense intenció d'agafar res, només a fer retorn, però des de l'expositor que hi ha al vestíbul em van cridar desesperadament tres llibres, i no vaig poder per menys que agafar-los, pobrets. Són :

Medianoche en Marble Arch, d'Anne Perry (que ja he acabat i en parlo al fil corresponent).
Il tempo migliore della nostra vita, d'Antonio Scurati. La història d'una generació, la que va lluitar contra el feixisme, representada al llibre, sobretot, per Leone i Natalia Ginzburg, així com pels avis de l'autor. No l'he començat encara, però promet estar bé.
Refraccions, d'Hilari de Cara. Premi Carles Riba del 2014, no l'havia llegit i ve a cobrir una necessitat peremptòria de llegir poesia.

A la tauleta els fan companyia (i els vaig llegint a trossos) La confessió de la lleona, de Mia Couto, i Jardí a l'obaga, de Blanca Busquets.
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Plaerdemavida el Mar Jul 05, 2016 12:19 pm

En aquest moment, Les pereres fan la flor blanca, de Gerbrand Bakker. Aquest escriptor té, trobo, una gran sensibilitat per escriure sobre situacions dures i difícils sense caure en la sensibleria ni el dramatisme.

Quan l'acabi, m'està esperant La confessió de la lleona, de Mia Couto (i uns quants altres llibres, que fan cua ordenadament).
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Lun Jun 27, 2016 10:22 pm

Vaig acabar La noia del ball, un interessant experiment en punt de vista ja que es centra en la mateixa familia I epoca que una altra obra de Jordi Coca, Sota la pols. Si Sota la pols fa una anatomia despiatada de la figura del pare, La noia del ball desenvulopa la figura de la mare, que pren tambe la funcio de narradora. Tornem a contemplar el pare, aquest cop amb els ulls d'ella. Tota la novel.la es un monoleg colpidor, aclaparador, del personatge. Un bon llibre.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Raviel el Jue Jun 23, 2016 3:38 pm

Estic llegint "El día del Watusi", de Francisco Casavella. Intrigant, amb una estructura complexa, plean d'el.lipsis.
Raviel
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Miér Mayo 18, 2016 11:15 pm

La noia del ball, de Jordi Coca. Em reservo els comentaris per quan l'acabi.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Plaerdemavida el Dom Mar 20, 2016 9:53 pm

El relojero de Filigree Street, de Natasha Pulley. El vaig comprar creient el que en deia algun article que havia llegit, una recreació del Londres de Chesterton, una novel.la brillant... En realitat, es deixa llegir però no té res a veure amb les espectatives creades. Una trama inversemblant i uns personatges força tòpics. Prescindible.
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Dom Mar 20, 2016 9:43 pm

Una novel.la molt curiosa, experimental, dels seixanta. Es diu The Universal Baseball Association I l'autor, Robert Coover. L'associacio internacional de beisbol no existeix, pero a la imaginacio de l'antiheroic protagonista, un contable de nom Henry, pren unes dimensions gegantines. Una obra comica I visionaria alhora.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Dom Nov 15, 2015 4:48 am

Hi tinc, encallat, El manuscrito carmesi de Gala. No va ser idea meva llegir-lo pero una amiga me'l va prestar I... "noblesse oblige". Fa tuf de best seller pero el llenguatge esta ben cuidat. De tota manera, tinc ganes d'acabar I posar-me a llegir altres amics que m'esperen.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Mar Nov 10, 2015 11:16 am

turmix escribió:A la meva tauleta, començat ahir, hi ha "Una lletra femenina de color blau pàl·lid" de Franz Werfel, d´Edicions 1984, Butxaca. Hipnòtic, en el bon sentit del terme. Quin bé de déu d´escriptura! Viena, 1936, un alt funcionari en ple èxit vital i professional rep una carta..i fins aquí. L´autor deconstrueix el personatge, a través del seu passat, les seves pors i també els seus èxits, i amb un llenguatge precís, descriu el paral·lelisme entre la baixesa moral i ètica del personatge i de la societat on viu. Totalment recomanable. Una joia breu, però molt brillant.
 M´he oblidat de dir que sovint em recorda Sándor Márai, però amb menys circumloquis i més precisió. 
Del mateix autor m´espera a l´estanteria "Els quaranta dies del Musa Dagh" que em vaig firar a la Setmana del llibre en català!

turmix
Novell
Novell

Mensaje por turmix el Mar Nov 10, 2015 11:14 am

A la meva tauleta, començat ahir, hi ha "Una lletra femenina de color blau pàl·lid" de Franz Werfel, d´Edicions 1984, Butxaca. Hipnòtic, en el bon sentit del terme. Quin bé de déu d´escriptura! Viena, 1936, un alt funcionari en ple èxit vital i professional rep una carta..i fins aquí. L´autor deconstrueix el personatge, a través del seu passat, les seves pors i també els seus èxits, i amb un llenguatge precís, descriu el paral·lelisme entre la baixesa moral i ètica del personatge i de la societat on viu. Totalment recomanable. Una joia breu, però molt brillant.

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Plaerdemavida el Jue Nov 05, 2015 6:45 pm

Fent cua a la meva tauleta de nit, pobres!, hi tinc cada dia més llibres. De moment, entre els primers del rànquing hi ha :

Mare i filla, de Jenn Díaz
La banda degli amanti, de Massimo Carlotto
Oratjol de la Serra, d'Eduard Girbal Jaume
Aquest cor que et pertany, de Hans Fallada (aquest, l'ultim d'arribar, té molts nombres per ser el primer que agafi tan bon punt acabi el que estic llegint).
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Raviel el Lun Nov 02, 2015 7:13 pm

A vegades a les libreries dels aeroports hi ha troballes!
Tornant de viatge, m'he fet amb "Il partigiano Johnny" de Beppe Fenoglio, un escriptor italià dels anys 50 que m'agrada molt. Novela sobre la Resistència, però fora de retòrica, ideologia, èpica i aventura. Més aviat com elecció existencial, relació amb terra, opció ètica intima i personal.
Raviel
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Lun Oct 05, 2015 10:34 pm

Plaerdemavida escribió:Lamentablement, els dimecres són dies molt intensos de feina per a mi, aquest any. Dubto que m'ho pugui arreglar. De tota manera, Roser, et desitjo de cor tot l'èxit del món.

Si hi ha algun altre moment que ens puguem trobar, m'agradarà molt ser-hi.

Gracies!
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Plaerdemavida el Lun Oct 05, 2015 8:30 pm

Lamentablement, els dimecres són dies molt intensos de feina per a mi, aquest any. Dubto que m'ho pugui arreglar. De tota manera, Roser, et desitjo de cor tot l'èxit del món.

Si hi ha algun altre moment que ens puguem trobar, m'agradarà molt ser-hi.
Plaerdemavida
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Dom Oct 04, 2015 3:58 pm

Sera un plaer veure't Aracel.li.

Tambe visitare les biblioteques de El Carmel I Can Fabra I la llibreria Saltamarti a Badalona. Si algu vol mes informacio, us la passare.

Anit vaig acabar L'illa de l'ultima veritat. Correcte I llegidora, pero deixa molts fils penjant al final. De vegades, la novel.la oberta funciona, com en el cas de La meitat de l'anima de Carme Riera, pero en aquest cas s'havien de lligar mes caps per formar una trama creible.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Aracel-li el Dom Oct 04, 2015 8:40 am

no puc parlar per la resta, però allà hi seré.!!!!!

Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Sáb Oct 03, 2015 4:01 pm

M'encantaria veure-us. La Gioconda ja deu haver rebut la invitacio a la presentacio. Es el 14 a les 19:00, Casa del Llibre, Passeig de Gracia 62. Si tingues una estoneta a un altre moment seria fantastic fer un café, pero encara no tinc l'horari complet d'actitivitats.

Segueixo encallada amb L'illa de l'ultima veritat, de Flavia Company, no perque no m'interessi sino perque no tinc temps ni de respirar.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Aracel-li el Sáb Oct 03, 2015 8:34 am

On?????  Ens veurem, no????

Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Vie Oct 02, 2015 6:51 pm

Quina gracia que m'estiguis llegint, Aracel.li!
Sere a Barcelona el 14 d'octubre per la presentacio.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Aracel-li el Jue Oct 01, 2015 7:46 pm

Un llibre que la Roser de ben segur coneix:

Els aliats de la nit - Roser Caminals

Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Mar Sep 22, 2015 4:28 am

He llegit 50 pagines de L'illa de l'ultima veritat, de la Flavia Company, i de moment sembla que va per bon cami. Mes endavant veurem si n'hi ha per tirar cohets o senzillament per donar-li el llum vert.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por Roser Caminals el Miér Sep 16, 2015 4:32 am

turmix escribió:Roser, com es nota que ets una mestra de mestres en literatura. Amb una sola frase l´han clavat, amb "Lila" i la Robinson: prosa neta, temàtica religiosa.  Aquesta darrera l´estic trobant intensa i interessant. És una novel·la escrita amb molta sensibilitat, gairebé de puntetes, com la relació entre els protagonistes. I, dins el context, el que en altres casos es podria considerar com un "adoctrinament religiós", té sentit.  Molt recomanable.

No descarto llegir mes obres de la Robinson, que per cert corren per casa.
Algu coneix la Flavia Company? Penso convidar un autor/a a fer una gira pels EUA i aquesta es una possibilitat. M'anirira be sentir opinions, ja que jo no l'he llegida i no tinc temps per embarcar-m'hi en aquests moments.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Mar Sep 15, 2015 11:47 am

Roser, com es nota que ets una mestra de mestres en literatura. Amb una sola frase l´han clavat, amb "Lila" i la Robinson: prosa neta, temàtica religiosa.  Aquesta darrera l´estic trobant intensa i interessant. És una novel·la escrita amb molta sensibilitat, gairebé de puntetes, com la relació entre els protagonistes. I, dins el context, el que en altres casos es podria considerar com un "adoctrinament religiós", té sentit.  Molt recomanable.

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Roser Caminals el Jue Sep 10, 2015 4:36 am

turmix escribió:Després de tot l´estiu "enfeinada" amb "El corazón helado" d´Almudena Grandes (novel·lassa, grans personatges i històries de guerra, postguerra, exili i actualitat amb alguna dosi d´enamorament una mica massa reiteratiu i apassionadament ensucrat, però una gran obra) començo "Lila" de Marilynne Robinson, el meu sant jordi d´enguany. Us he llegit a alguns recomanacions positives. Engego avui, a veure què tal...

La Robinson escriu be, amb una prosa nitida, si no t'amoina la ideologia religiosa que domina la majoria dels seus llibres.
Roser Caminals
Aprenent
Aprenent

Mensaje por turmix el Mar Sep 08, 2015 11:27 am

Després de tot l´estiu "enfeinada" amb "El corazón helado" d´Almudena Grandes (novel·lassa, grans personatges i històries de guerra, postguerra, exili i actualitat amb alguna dosi d´enamorament una mica massa reiteratiu i apassionadament ensucrat, però una gran obra) començo "Lila" de Marilynne Robinson, el meu sant jordi d´enguany. Us he llegit a alguns recomanacions positives. Engego avui, a veure què tal...

turmix
Novell
Novell

Mensaje por Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Página 1 de 8. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Siguiente

Ver el tema anterior Ver el tema siguiente Volver arriba